很喜歡這段話,覺得很感動,每一次看都讓我心動

《余光中的一段詩》
 
母難日,今生今世,我最忘情的哭聲有兩次,
一次在我生命的開始,一次在妳生命的告終,
第一次我不會記得是聽妳說的,
第二次妳不會曉得我說也沒用,
但兩次哭聲的中間啊!有無窮無盡的笑聲,
一遍一遍又一遍,迴盪了整整三十年,
妳都曉得我都記得。
 
情聖電影裡的一段對白
Never lie, steal, cheat or drink.
But if you must lie, lie in the arms of the one you love.
If you must steal, steal away from bad company.
If you must cheat, cheat death.
And if you must drink, drink in the moments that take your breath away.


arrow
arrow
    全站熱搜

    tsaopj 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()